Jak zagoić bolesną przeszłość? 5 sposobów. Ja & Emocje. #OdkryjSwojeEmocje

Twoja przeszłość warunkuje twoją teraźniejszość i przyszłość? Przeżywasz w kółko jedno i to samo wydarzenie i nie wiesz jak się od tego uwolnić …?

Te same emocje, te same myśli – prawie jak w przypadku PTSD (Post- Traumatic Stress Disorder). Przeżywasz traumę, każdego dnia na nowo. Jak to zatrzymać? Poznaj 5 sposobów:

1. AKCEPTACJA.

Akceptacja tego, co było. Dzięki temu trudnemu wydarzeniu (możesz w to wierzyć lub nie), jesteś taki dzisiaj. Nie ma czego żałować, żal niszczy od środka. Czujesz go w brzuchu i nie należy do tych najprzyjemniejszych. Przestań się tak usilnie trzymać przeszłości. Wracamy zawsze do tego, co już znamy, nawet jeśli coś nam nie służyło to do tego wracamy, nawet nasz organizm nie lubi zmian. Odpuść. Poczuj te emocje i to, co bolało. Im mocniej będziesz się blokować, żeby nie czuć tego, co boli, tym bardziej będzie bolało – taki paradoks.

2. NAPISZ DO SIEBIE.

Napisz do siebie list. Co byś powiedział sobie? Spotykasz się oko w oko ze sobą z przeszłości. Ty, tuż po tym wydarzeniu, kiedy na chwilę Twój świat stanął w miejscu. Co byś sobie powiedział? Jaką byś dał radę? Co w tej chwili potrzebujesz od siebie samego? Daj wsparcie, przytul – daj sobie bezpieczeństwo.
Jedyną osobą, która czasami może nam pomóc – jesteśmy my sami. My mamy wiedzę, my mamy narzędzia do odkrywania siebie i rozwoju – czasami potrzebujemy tylko mapy, ale drogę już wybieramy sami.

3. #WygadajSię

Nawet nie wiesz, jacy sami jesteśmy mądrzy, jak dobrze podejmujemy decyzje, jaki dobry mamy wgląd w swoje emocje, myśli – tylko czasami potrzebujemy się wygadać, poskładać myśli.

Wtedy możemy spojrzeć na trudną przeszłość z innej perspektywy – najpierw trzeba ranę przemyć, potem już się goi, prawda? Najtrudniejszy jest pierwszy krok … Zaczniesz to rozpracowywać, goić rany. Zrób, co podpowiada Ci intuicja, a nie strach.

Chcesz się wygadać znajomemu, rodzinie, terapeucie? Każdy sposób pomoże. Jeśli chcesz wygadać się – wejdź w zakładkę : #WygadajSię i umów swoją wizytę.

4. CZAS.

Potrzebujesz więcej czasu? Chcesz przemyśleć, pozbierać myśli, rozpoznać emocje – super. Przegadać? Jeszcze lepiej. Tylko pamiętaj – nie odkładaj tego ze strachu. Akceptuj wszystkie myśli, które się pojawiają.

Daj im płynąć, nie blokuj, nie kontroluj. Po prostu obserwuj i bądź. Jeśli potrzebujesz w tym wsparcia – to nie jest nic złego. Każdy sportowiec ma przecież swojego trenera, jeśli chcemy iść wyżej, rozwijać się to nie oszukujmy się, potrzebujemy czasami wsparcia, przewodnika. 😉

5. NAZWIJ TO.

Nazywaj swoje emocje, uczucia. Za każdym jednym razem, kiedy będziesz przywoływać to trudne wydarzenie – które siedzi Ci zawsze gdzieś z tyłu głowy – postępuj tak samo:

1. Obserwuj.
2. Akceptuj strach.
3. Odpuszczaj strach.

Myśli niech biegną, a Ty obserwuj. Z czasem skupiaj się na innych aktywnościach, które dadzą Ci pozytywnego kopa i będzie Ci łatwiej. Z dnia na dzień będzie łatwiej, coraz słabsze emocje będą związane z tym wydarzeniem. Tylko bądź odważny i przestań kontrolować. Akceptacja i odpuszczenie strachu.

Przestań uciekać, nie odwlekaj tego w czasie. Jesteś silniejszy niż Ci się wydaje. Pamiętaj, że to na czym skupiamy swoje myśli, energię – wpływa na nasze kolejne myśli, emocje. Powiedzmy temu “STOP” i działajmy – świadomie. 🙂

Jeśli chcesz posłuchać o strachu, śmiało:

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *