Czujesz się samotnie? Poznaj 5 sposobów, jak sobie pomóc. Ja & Emocje. #OdkryjSwojeEmocje

Doskwiera Ci samotność?

Nieważne, czy jesteś w związku czy jesteś singlem. Czujesz, że czasami nikt Cię nie rozumie, a stres rośnie? Weź głęboki wdech i wydech.

 

To, co czujesz w takich chwilach – to jest w porządku! Daj sobie przestrzeń na to, by poczuć te emocje. Staraj się zaakceptować ten stan zamiast z nim walczyć (wtedy ten stres zmniejszy swoją siłę). Odsuń myśli typu:”Powinienem czuć się dobrze, szczęśliwie…”. Odpuść to, czego nie możesz kontrolować i zajmij się tym, co możesz.

 

Kiedy czujesz, że nadchodzi osamotnienie, często towarzyszy temu:

  • zwiększony stres
  • poczucie braku kontroli
  • obniżenie nastroju
  • zwiększona chęć na coś „niezdrowego?”

 

Najważniejsze: skup się na swoim oddechu. Zatrzymaj się i oddychaj: chociaż przez 30 sekund. To pozwoli Ci skupić się na sobie, a nie na szalejących myślach. Mam dla Ciebie kilka pytań, które mogą Cię wesprzeć w chwilach osamotnienia:

 

1. KTO? Kto może Cię wesprzeć?

Możesz do kogoś zadzwonić, napisać, spotkać się? Przegadanie, spędzenie wartościowego czasu podniesie Cię na duchu, Tylko rób to świadomie. Nie spotykaj się z kimś – z braku laku. Wybieraj wartościowy czas. Nie masz z kim się spotkać? Wygadaj się online lub przez telefon:

  • rodzinie
  • przyjacielowi
  • na grupach na Facebooku (jest wiele bardzo wartościowych, jak chcesz to napisz do mnie, podpowiem. 🙂
  • zacznij pisać dziennik (przelej swoje myśli na kartkę)
  • lub zamów wizytę u mnie #WygadajSię

 

2. CO? Co możesz zrobić żeby czuć się lepiej?

Chcesz zanurzyć się pod kołdrą i obejrzeć dobry film? Chcesz zjeść całe pudełko lodów? Może to nie jest najzdrowsze, ale każdy ma czasami gorszy dzień … Rób wszystko, co chcesz. Daj sobie czas. Odpuść poczucie winy. Jeśli robisz coś, co niekoniecznie Ci pomaga, ale chcesz trwać w tym stanie? Śmiało! Tylko ustal sobie termin: „Dzisiaj leżę i czuję ten smutek, a jutro lub za 2 dni, spróbuję ruszyć do przodu”.

 

3. DLACZEGO?  Dlaczego dopadło Cię osamotnienie?

Zrozum, że to jest normalne i przestań się obwiniać. Zadaj sobie to pytanie, tylko po to, by poznać bardziej siebie. Czy to wywołała jakaś sytuacja, osoba? Jeśli poznasz odpowiedź, to możesz działać „zapobiegawczo” następnym razem lub po prostu bardziej świadomie. Jeśli możesz coś zrobić, to zacznij działać, a te rzeczy których nie możesz kontrolować po prostu odpuść.

 

4. Co ładuje Cię pozytywnie?

Uwaga! 😉 Nie mówię tu o imprezie, alkoholu i innych rzeczach, które przynoszą chwilową ulgę, a później czujesz jeszcze większą pustkę.

To jest dobry moment, by zanurzyć się w swoją pasję albo np.:

  • inspirujący film
  • dobra muzyka
  • podcast
  • spacer
  • wyjście na świeże powietrze
  • trening
  • przejażdżka samochodem
  • medytacja / modlitwa
  • gra na instrumencie

Tylko pamiętaj: oddychaj! Może to zabrzmi dziwnie, ale często chcemy w takich chwilach po prostu się do kogoś przytulić – masz do kogo? Super. Nie masz? Przytul zwierzaka. Nie masz? Przytul siebie. Tak, dokładnie! Kiedy ostatnio siebie przytulałeś? Wiesz, że to Ty możesz sobie dać największą bliskość i zrozumienie? Spróbuj. To jest właśnie: selflove. 😉

 

5. JAK? Jak chcesz się teraz czuć?

Samo wyobrażenie sobie wyższych emocji: szczęście, miłość, wdzięczność, pokój, sprawi że poczujesz się lepiej. Włącz ulubioną piosenkę, zamknij oczy i skup się na tym. 🙂

 

Chcesz dowiedzieć się, jak przetrwać kryzys? Posłuchaj:

 

 

Podsumowując: To jest w porządku, kiedy chcemy się wypłakać, wygadać, ponarzekać, zagłębić się w smutku, jednak warto znać sposoby, które Ciebie wesprą w tym czasie. Trzymaj się. <3

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *